Ogólnie o znakowaniu produktów.
Zgodnie z literą prawa i ogólnych zasad znakowania towarów każdy produkt wprowadzany do obrotu powinien być odpowiednio oznakowany. Oznaczenia mają za zadanie dostarczyć odbiorcy istotnych informacji takich jak:
- producent, importer towaru
- ilość nominalna produktu, skład produktu, dawkowanie (np. leki)
- zawartość substancji niebezpiecznych, certyfikaty bezpieczeństwa (np. zabawki dla dzieci)
- oraz wielu innych (w zależności od rodzaju produktu)
O ile znakowanie towaru ma za zadanie dostarczyć ogólnych informacji o tyle do jednoznacznej identyfikacji produktu (każdy produkt ma swój unikatowy kod) stosuje się (jako uzupełnienie) kody paskowe. Te z kolei zawierają dane o produkcie, jego dystrybucji, magazynowaniu i przemieszczaniu się. Ułatwiają więc automatyzację czynności logistycznych, a także znacząco usprawniają obsługę klienta.
Znakowanie przewodów w firmie Martech.
W naszej firmie opracowaliśmy własny system znakowania zakuwanych przewodów. Pozwala on nam ewidencjonować wykonania seryjne oraz ułatwia komunikację z klientem.
Bardzo często, szczególnie podczas awarii (gdzie czas odgrywa ważną rolę) lub też ze względu na brak możliwości szybkiego demontażu uszkodzonego przewodu – wystarczy odczytać jego oznakowanie i podać je naszym serwisantom, którzy zidentyfikują przewód (długość, użyte komponenty) i niezwłocznie przygotują nowy.
Oferujemy możliwość dołączenia do oznakowania danych według wytycznych klienta.
Kilka ciekawostek:
- W roku 1952 opatentowano system kodowania cyfr (kod kreskowy)
- Istnieje około 250 rodzajów kodów kreskowych
- Kody kreskowe są jednowymiarowe (1D)
Jednym z przykładów kodu dwuwymiarowego (2D) jest kod matrycowy QR: